Oma … van anti naar amen.

 

Ik kom uit een Baptistische familie in het zuiden van de Verenigde Staten, waar je wordt geacht geen vragen te stellen en gewoon te doen wat de predikant zegt, want die weet alles best. Mijn familie was heel sterk op die kerk gericht, vooral mijn grootmoeder.

Toen mijn oma ontdekte dat mijn moeder (zelf predikante) zich tot de Islam had bekeerd en dat haar kleindochter (ik was toen 13) ook Muslim was geworden, stond ze dus helemààl niet achter ons. Moeder en ik werden een tijd lang zo goed als uit de familie uitgesloten, maar uiteindelijk wenden ze aan het feit dat we Muslim waren – en ik denk dat ze ons ook wel misten.

Het is heel belangrijk om steeds voor je familie te bidden, dat ze ook tot de Islam toetreden, zelfs al hebben ze nog zo’n hekel aan jouw godsdienst. Dus baden mama en ik altijd dat ze de Islam zouden aannemen; in het bijzonder voor mijn grootmoeder.

Ongeveer 5 jaar later werd oma zwaar ziek vanwege haar diabetes, en haar benen moesten worden geamputeerd. We dachten allemaal dat haar gezondheid daarna zou verbeteren, maar dat was niet het geval. Het ging haar alsmaar slechter en ze lag op sterven in het ziekenhuis.

Tijdens een van onze bezoekjes aan haar begon mijn mama Du’a te verrichten (smeekgebed) tot Allah en zei ze de Shahada (‘Laa illaaha illa Allah, wa Muhammad rasulu Allah’ = Er is geen god behalve de Ene God, en Muhammad is de Profeet van God).

Ik dacht: “O nee, waarom zegt mama dat? Straks gooit oma ons hier buiten!”. Maar dat deed ze niet. Ze keerde zich om naar mama en vroeg haar wat ze daar zei en mama zei: “Ik bid tot Allah dat Hij je geneest”.

Daarop bleef oma luisteren naar het gebed van mama (wat ik heel bizar vond, omdat ze ons altijd had verboden zelfs maar over Islam te spreken met haar). En toen zei oma ineens ‘Laa illaaha illa Allah, wa Muhammad rasulu Allah’ – mama herhaalde het en oma bleef het haar nazeggen.

 Daarop vroeg oma wat het betekent.

Moeder legde het haar uit en oma zei simpelweg “Amen”.

 

Had je me vroeger gezegd dat mijn grootmoeder dit ooit zou doen voor haar dood, dan had ik het nooit of te nimmer geloofd. Allah zij geprezen!!!
Vergeet dus niet, broeders en zusters, om steeds voor je familie te bidden en te vertrouwen op Allah, want Hij verhoort je gebeden.

Bekijk video’s van Bekeerlingen / Terugkeerlingen:

www.ConvertsReverts.com

Bron voor het artikel: 

http://islamnewsroom.com/news-we-need/1397-grandma-accepts-islam

Dit bericht werd geplaatst in Muslim worden en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.