Bewijs voor elk woord!


VRAAG:

Wat is het waar Muslims zo van houden in de Islam?
Waarvan houden jullie in dat wat jullie geloven?

ANTWOORD (door Sheikh Yusuf Estes)

Ik wil deze vraag even bijhouden, en ze stellen aan iedereen die ik ontmoet. Deze vraag duidt namelijk niet alleen op diepgang, maar ook op echt, intens inzicht. Het is een heel goede vraag. Iedereen gelooft namelijk wel iets. Zelfs een atheïst gelooft dat er géén God is, is het niet? Dus dit is een prachtige vraagstelling: “Waarvan houden jullie in dat wat jullie geloven?”. Ik ken het antwoord. Vraag is: weet jij het?

Waar ik het allermeest van hou in wat ik geloof, is dat ik ieder en elk woord ervan kan bewijzen. Ik heb bewijs, en dat vind ik fantastisch. Voorheen had ik alleen “geloof”. En de Profeet (vrede en zegeningen over hem) heeft ons, de Christenen die van het Christendom tot de Islam toetreden, gezegd dat we een dubbele beloning krijgen. Waarom? “Omdat jullie hebben geloofd! Jullie hebben geloofd in Jezus en zijn boodschap, en nu geloven jullie in mij en mijn boodschap” – met andere woorden, er was niet het minste verschil. Wil je een dubbele beloning? Dit is de manier om ze te bekomen! Geloof, en geloof. Blijf geloven.

En dan nog wat logica:

Als je wist dat het Nieuwe Testament is gekomen met Jezus, hoe kan je dan niet vatten dat er nog een Testament kan komen, met een Profeet nà hem? Hoe kan je dat ontkennen?

En als je wist dat Jezus het Sanhedrin terechtwees, de Tempelbeheerders, hoe kan je dan niet inzien dat Muhammad (vrede en zegeningen over hem) net hetzelfde heeft gedaan toen hij de mensen terechtwees die later de godsdienst hebben vervormd? Vooral onder de Rooms-Katholieken. Als je eerlijk bent, is het overduidelijk dat dit een herhaling is van hetzelfde scenario.

Maar we krijgen uiteraard allemaal te maken met de leugens die we sinds onze geboorte hebben gehoord. Er is een prachtig boek waarvan ik hoop dat je het zal lezen. Het werd geschreven door een Amerikaanse geschiedenisleraar: “The lies my teacher told me (De leugens die mijn leraar me heeft verteld)”. Je vindt het op Amazon.com of ‘Borders Books & Music’ of … bij ‘Barnes and Noble’? Haal het in huis. Hij heeft het over geschiedenis, maar als mensen ons over zoveel elementen van onze geschiedenis hebben voorgelogen, waarover hebben ze dan nog meer gelogen?

En als je zegt: “Ik geloof ten minste in de mensen die me het meest nabij zijn, mensen die ik vertrouw”… Wie is er dan betrouwbaarder dan je moeder? Wie? Wie?? Wie kan je beter vertrouwen dan je vader? Grootouders, ooms, tantes en alle anderen. Wie? Betrouwbaar. Klaar voor het antwoord? Goed dan, Christen, een vraag voor jou: Hoe oud was je toen je ontdekte dat Sinterklaas en de Kerstman niet bestaan? Denk eens na. Want als iemand die je zo na staat tegen je liegt over iets wat zo verschrikkelijk belangrijk voor je is, waarover hebben ze dan nog gelogen? Denk erover na. Maar wat ik zo fantastisch vind over mijn geloof, is dat we het kunnen bewijzen.

Sheikh Yusuf Estes

Dit bericht werd geplaatst in pre-Islam, Sprokkels en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.