Tawba – Haalt het nog wat uit voor mij?!

Welke raad geef je aan de nog-niet- moslim èn de moslim?
Enkele elementaire zaken die ze nu meteen kunnen doen
om weer op het goede spoor te geraken.

Eerst en vooral heb je hier de kans van je leven!

Je hoeft zelfs niets te doen maar je wendt je gewoon heel oprecht tot God
en zegt: “Ik kom terug naar U, ik ga veranderen voor U”…
Als je dat doet ben je er beter aan toe dan welke geleerde,
welke gelovige, welke moslim dan ook op deze planeet! Waarom?

Je herbegint met een schone lei.

En dat is nog niet alles! Misschien ligt er achter jou een enorme berg zonden en vraag je je af hoe je daar ooit van af geraakt… Gods belofte (Soera Furqan) is dat Hij voor de mensen die zich oprecht in berouw tot God wenden
hun eindeloze bergen van slechte daen omzet in goede daden!

Dus je begint nu niet alleen met een 0 score aan zonden,
maar ook met miljarden goede daden doordat
die miljarden slechte daden werden omgevormd.

Kijk naar de Profeet (vrede en zegeningen over hem)! Wat is zijn statuut vergeleken bij dat van ons? Hij verrichtte voortdurend Tauwbah, hij toonde berouw tegenover God en vroeg hem tot honderd keer per dag om vergiffenis. Waarom? Omdat hij wist dat àls ik een fout heb begaan ze tot niets wordt herleid èn bovendien worden alle fouten omgevormd tot goede daden! Waarom vraag IK dan niet voortdurend om vergiffenis?

 

Uittreksel uit:
https://mariaminislam.wordpress.com/2015/07/13/qadr-wat-betekent-voorbestemming/

Dit bericht werd geplaatst in Muslim zijn is..., Sprokkels en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.